2012. december 11., kedd

Börzsöny

Immáron harmadik alkalommal mentünk túrázni a Ceglédi Honvéd Sportegyesülettel. Idei utolsó túraútvonalunk a Börzsönyi hegységen keresztül vezetett. Célállomásaink Nagymaros – Eszperantó hegy – Török mező – Zebegény voltak. Az idő nem volt annyira hideg, vagy mi öltöztünk túl. Megfelelő ruházattal és kedvvel vágtunk neki a 9km-es távnak.
A kezdeti 45-50°-os emelkedő végére többen levetették a kesztyűt és a sapkát. Első kis pihenőnknél szép kilátás nyílt a szemközti visegrádi várra és az alul levő Salamon toronyra.

Tovább folytattuk az utunkat újabb emelkedőkkel. Szinte libasorban mentünk. A táj havas, helyenként jeges, oda kellett figyelni, hogy hová lépünk.

Rövid tájékozódás és pihenés után átváltunk a másik útra. Volt, akinek könnyebben, volt, akinek kevésbé könnyen sikerült. Az út a megszokott emelkedő, még mindig felfelé megyünk.

Utunk felénél kis pihenőt tartottunk egy lankás területen. A nap nagyrészt felszárította a havat és helyette sáros volt az út, ami nehezítette a leereszkedést. Cserébe kárpótolt a panoráma.

Innentől már lefelé mentünk havas, kacskaringós úton. A csapat kettészakadt, az elsők a műúton várták a hátsókat, ahonnan tovább folytattuk az utat Zebegénybe – egy kiszáradt folyómeder mentén. Majd leérkezve a Duna partján készítettünk még pár felvételt.

A gyalogtúra összesen 10,2km volt, amit 3:17 óra alatt tettünk meg. Ebből 2:39 óra volt mozgásban és 38 perc pedig pihenéssel telt el. Átlag 3km/h-val mentünk. Minimum tengerszint feletti magasság 99m volt, a maximum pedig 352m.