2013. január 27., vasárnap

600mm



Egy természetfotós felszerelése nem merül ki a különböző objektívekben, állványban és szűrőkben. A jelenlegi érdeklődési körömnek megfelelően muszáj megnyújtanom a fókuszt, mert a 300mm, illetve 420mm nem mindig elég annak ellenére, hogy kroppos vázon használom. Nemrég sikerült alkalmi áron vennem egy kétszerezőt a teleobjektívemre. Ragaszkodtam a Canon-hoz, és bíztam abban, hogy nem fogja jobban rontani a képminőséget, mint a meglévő Soligor/Kenko 1,4x-ezőm. Egyelőre meg vagyok vele elégedve. Sajnos az AF-ről le kellett mondanom, mert ugye a nem profi vázaknál csak f5,6-ig van AF. Most vagy veszek egy 1-es sorozatú vázat vagy megtanulom jól beállítani a fókuszt kézzel. Igazából ezen nem kell sokat filóznom… Jó lesz a manuális fókusz nekem.
Az alábbi képeket kellő távolságból késztettem és Photoshoppal feldolgozva ezt tudtam kihozni belőlük. Hozzá kell tennem, hogy ekkora távolságnál bizony már a légkörnek is nagy szerepe van, nem beszélve arról, hogy a legkisebb rezdülés is bemozdíthatja a képet. Természetesen a helyszín a láprét volt a kedvenc vadászlesemmel. Itt jó messzire el lehet látni.









Fejembe vettem, hogy ölyveket fogok fotózni. Ezért a múltkor egy beszállóágat telepítettem a lápréten, ami az előző bejegyzés végén olvasható. Időközben kiderült, hogy a kihordott farhátat a rókák eszik meg. Találtam három kotorékot a közelben levő dombon és még vagy négyet mintegy 400m-re tőle. Természetesen nagyon hálás képet lehet róluk készíteni, főleg, ha a havas tájban látjuk a vörös bundájút. Viszont most csak az ölyvek érdekelnek, ezért kerestem és találtam egy közelebbi helyet, ahol 3-4 ölyv is összejöhet egy találkára. Telepítettem is egy beszállóágat iziben. Ez már stabilabb, mint a lápréten levő. Elkezdtem kihordani a farhátat és megelégedéssel konstatáltam, hogy a feldrótozott farhát másnapra eltűnik. Időközben arra is rájöttem, hogy ez a beszállóág viszonylag közel helyezkedik el a leendő les helyéhez, így pár napra rá egy újabb beszállóágat vagy inkább fát ástam a földbe messzebb az előzőtől. Ezeket láthatjátok a képeken. Már csak az ideális helyszín kell a lesnek, hogy a háttér egyenletesebb, ágas-bogas mentes legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése