2012. szeptember 16., vasárnap

Kevesebb találat

Ma hajnalban ismét kimentünk az erdőbe. A tegnapelőtti sikeren felbuzdulva már nagyon vártam a ma hajnalt. Még a telekonvertert is feltekertem, hogy minél közelebbi képet kapjak - minőségvesztés árán. Viszonylag korán kiértünk, de percek alatt kivilágosodott. Egy olyan úton kezdtünk sétálni, ahol korábban vaddisznókat láttunk átkelni és dám nyomokat is észrevettünk. A szerencse, úgy látszik, most elkerült minket, mert még állati nyomokat sem láttunk - odafelé. Mindössze egy nyúl volt a társunk, aki hamarabb kiszúrt minket, majd elugrált.


Nem követtük a nyulat, előtte elkanyarodtunk jobbra, ahol még nem jártam. Természetesen Robi helyismeretére lehet számítani és tettünk egy nagy kört. Az erdei utat felváltotta egy liget kisebb facsoportokkal. A nap már felkelt és aranyló sugarai kezdték bevilágítani a környéket. A vad még mindig elkerült minket. Ilyenkor mit fotóz egy jó fotós? Hát, a másikat!

Visszafelé ismerős tájra jutottunk, amit már felfedeztem a barangolásaim során. Tanyák, egy zárt les és a Strázsa domb kerítése jellemezte utunkat. Figyelgettük a nyomokat, amelyek nem csak állatoktól származtak. Ez a terület forgalmasabb a cipőnyomokból ítélve. Reménykedve egy dám bikában tovább folytattuk a kijárt utat. Mígnem a távolban megláttam egy őz sutát.


Egymaga kóborolt a nyomokból ítélve. Nem vett észre minket, de nem is maradt ott. Rövidesen eltűnt az erdőben.
Elérve a kiindulási pontot vártunk még egy fél órát, hátha lesz valami. Az erdőből kivezető úton egy őzet szintén megpillantottunk, de olyan sűrű volt a bozót, hogy nem lehetett fényképezni.
A mai napon kevesebb sikerünk volt, de ez nem veszi el a kedvünket.
Egyébként ma is tanultam egy új szót: váltó. Így hívják a vadászok azokat a kitaposott ösvényeket, amelyeken az állatok közlekednek. Arra korábban azt mondtam, hogy csapás, de váltó a neve.

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a Blogodhoz! Az első kép az még gyenge fényben készült erre emlékszem, a második képen meg aki van az biztos nem fiatal, mert azt látom, hogy kétoldalt csúszik a homloka felfelé. :)
    A harmadik kép meg nagy meglepetés, mert ehhez jól messze voltunk és meglepően tuti jó lett. 300mm + a szorzó alatta. Hmmm nagyon jó lett.

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen! Igen, az első fényképen látszik az élesség hiánya. A második képen meg készítéskor azt hittem, hogy egy suta, de az a fekete izé a Nonik vagy milyen felirattal elbizonytalanított :D Aztán rájöttem, hogy egy reklámtábla :D

    VálaszTörlés