2023. december 9., szombat

Kis hó után

A hirtelen jött kis hó ismét arra sarkallt, hogy meglessem az őzeket. Csak pár órára mentem szétnézni. Kolléganőm ismét elkisért, aki immár videón örökíti meg az új kamerájával a történéseket. Kiérkezésünkkor 100m-es látótávolság fogadott, tejszerű köd lepte a tájat. Szélmozgás nagyon enyhe. A terv a szokásos, nyiladékon felballagunk a szántó elejére, megnézzük, hogy mire számíthatunk, majd elballagunk a lesünkhöz vagy a rozoga kerítés mellett vagy a szántón keresztül. A kidulópontot elérve egy kisebb rudlit láttunk a ködben futni, vélhetően miattunk szaladtak el. Mivel vadászokat hallottunk lőni a távoli környéken, így a szántón keresztül mentünk a leshez. Sajnos egy őzzel sem találkoztunk és a les környékén sem voltak. Kis várakozás után azonban a nádas előtti gyepen feltűnt pár vad. Azt találtam ki, hogy a nádas közelebbi sarkánál lesz a kolléganőm, én meg a távoli sarkánál fogok kimenni a gyepre, hogy felé tereljem az őzeket. Elindultunk. Elhagytuk a fedezéket jelentő lest, a gyéren ültetett és alacsonyra nőtt akácosban jól látszódott a mozgásunk, ezért a rudli elszaladt. Kudarcunk kibeszélését a visszaúton két magányos őz szakította félbe. Egyszer csak megjelentek és határozott tempóban igyekeztek a lesünk felé, elhaladtak előtte és beváltottak a gyéren nőtt akácosba, ahol egy-egy sort birtokolva haladtak felfelé. Miért nem maradtunk inkább a lesben?! Ezek sem lesznek már lefényképezve. Csalódottan ültünk vissza újra a fedezékünkbe. A köd felszállt, lassan ideje indulni haza. Elhatároztam, hogy teszek még egy kört a nádas előtt, hátha van arra pár állat. Nem volt, ám már majdnem visszaértem a leshez, mikor végre kifutott pár őz az akácosból. Kolléganőm a lesből videózott, én a közelben fényképeztem. Nem vettek minket észre, viszonylag közel álltak meg legelni, volt, amelyik le is feküdt.


A beülős lesünk






A kolléganőm kamerázik



Örültünk a helyzetnek, mégis jut valami a mai délelőttre. A puskalövések azonban nem maradtak abba. Újabb őzek csatlakoztak a meglévőekhez. A vadászok valószínűleg rókára is vadásztak, mert hirtelen éber szemek és fülek látványára lettem figyelmes. A vörös bundás tisztes távolságban futott el az őzek előtt. Most sikerült másodjára fényképeznem rókát. Igaz, nem volt közel.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése